معرفی و بررسی مشخصات گوشی آیفون 16

معرفی و بررسی مشخصات گوشی آیفون 16 |آشنایی با غول جدید Apple

نویسنده: afsaneh.m

منتشر شده در 20 شهریور, 1403

زمان مورد نیاز برای مطالعه 3 دقیقه

به‌طورقطع معرفی و بررسی مشخصات گوشی آیفون 16 یکی از مباحث داغ و ترند روز دنیای تکنولوژی است. در حال حاضر شاهد رونمایی از محصول جدید دیگری از شرکت اپل هستیم و در آستانه ورود آن به بازار گوشی های هوشمند قرار داریم.

در راستای مطلب گفته شده تصمیم گرفتیم مقاله امروز سایت آی‌ تی پاژ را به معرفی آیفون 16 و بررسی امکانات فوق العاده پیشرفته آن اختصاص داده‌ایم. مطالب این مقاله با استناد به مطالب سایت اصلی شرکت Apple جمع‌آوری شده است تا اطلاعات دقیق و درستی درمورد مشخصات آخرین مدل گوشی آیفون در اختیار شما کاربران عزیز قرار بگیرد.

با ما همراه باشید تا با مشخصات، قیمت گوشی آیفون ۱۶ و امکانات شگفت‌انگیز این پدیده جدید شرکت اپل آشنا شوید.

معرفی آیفون 16

شرکت اپل یک کمپانی نام‌آشنا و قدرتمند است که در زمینه تولید و ساخت ابزارآلات هوشمند مانند گوشی، ایرپاد، اپل‌واچ و… فعالیت می‌کند. این شرکت ابرقدرت هر ساله با به‌کارگیری فناوری و تکنولوژی‌های روز دنیا، جدیدترین گوشی آیفون را با امکانات پیشرفته‌تری نسبت به گوشی‌های قبل، تولید و روانه بازار می‌کند.

گوشی های نسل 16 آیفون، جدیدترین محصول از سری گوشی‌های هوشمند این کمپانی هستند که به تازگی توسط این شرکت رونمایی شده و با استناد به مطالب معتبر قرار است در پاییز 2024 جهت فروش وارد بازار گوشی های هوشمند شوند. یکی از گوشی های نسل جدید آیفون، گوشی آیفون 16 است. شرکت اپل گوشی آیفون 16 را در دو سایز متفاوت و با اندکی تغییر در توانایی هایشان با عنوان آیفون 16 و آیفون 16 پلاس تولید کرده است.

هر ساله باعرضه یک محصول جدید توسط کمپانی‌های معتبر، با حجم بالایی از تقاضای کاربران علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی، برای آشنایی با مشخصات محصول ارائه شده مواجه می‌شویم. پیرو این موضوع قصد داریم در مقاله امروز، به طور اختصاصی، شما را با مشخصات گوشی آیفون 16 و امکانات ویژه آن آشنا کنیم.

بررسی مشخصات گوشی آیفون 16

اولین چیزی که در سایت رسمی شرکت اپل در باب معرفی آیفون 16 به چشم می خورد، استفاده از هوش اپل در این گوشی برای اولین بار است. گوشی آیفون 16 اولین گوشی تولید شده برند اپل است که بر پایه هوش اپل (هوش مصنوعی شخصی سازی شده متشکل از مجموعه‌ای کامل از هوش مصنوعی‌های ساخته شده تا به امروز، پلتفرمی فراتر از تمام هوش‌های مصنوعی ارائه‌شده) ساخته و تولید شده است.

سایر مشخصات این گوشی قدرتمند عبارت‌اند از:

قاب یا محفظه گوشی:

آیفون 16 به عنوان جدیدترین گوشی آیفون تولید شده دارای محفظه ای قدرتمند است که در ساخت آن از آلومینیوم و شیشه هایی که با رنگ های جذاب رنگ آمیزی شده‌‍‌اند ساخته شده است. محافظ سرامیکی به کار رفته در صفحه نمایش این گوشی، نسبت به سایر گوشی های هوشمند 2 برابر مقاوم‌تر است.

صفحه‌ن‎مایش:

مورد بعدی که درباره معرفی آیفون 16 و یا مشخصات گوشی آیفون 16 باید بگوییم مربوط به صفحه نمایش آن است. شرکت اپل، برای ساخت آیفون 16 از صفحه نمایش پیشرفته خود به نام Super Retina XDR استفاده کرده است تا بتواند بهترین کیفیت و کنتراست را ارائه دهد . علاوه بر آن این گوشی دارای صفحه نمایشی برابر با 6.1 و 6.7 اینچی است.

Cpu و پردازنده هوش مصنوعی:

یکی از منحصربه‌فردترین مشخصات گوشی آیفون 16 استفاده از تراشه A18 به عنوان یک پردازنده هوش مصنوعی و CPU شش هسته ای است. این تراشه و CPU برای نیروبخشیدن به این گوشی و سرعت بخشیدن به عملکرد آن بدون افزایش حرارت استفاده شده است و استفاده از این امکانات، این گوشی ها را تبدیل به گزینه ای عالی و قدرتمند برای کارهای سنگین مانند گیمینگ کرده است.

اگز نمی‌دانید cpu چیست و چه کاربردی دارد روی عبارت قرمز کلیک کنید تا با cpu و انواع آن آشنا شوید. 

دوربین:

در آخرین مدل گوشی آیفون، از دوربین دوگانه پیشرفته 48 و 24 مگاپیکسلی با قدرت زوم 6 برابری استفاده شده است. دوربین‌های این گوشی این امکان را به کاربر می‌دهند که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز عکس‌هایی باکیفیت، عمق و وضوح‌بالا بگیرد و روی کوچک‌ترین اجسام زوم کرده و به‌راحتی عکس‌های ماکرو، با کنتراست و رزولوشن عالی بگیرد.

دکمه کنترل دوربین:

یکی از جدیدترین مشخصات گوشی آیفون 16 این است که علاوه بر دارابودن دوربین‌های باکیفیت، در حاشیه قاب این گوشی یک دکمه چرخان قرار دارد که به کاربر این امکان را می‌دهد که تنها با لمس و چرخاندن آن ابزار دوربین مانند نوردهی، کادربندی، زوم و حتی جابه‌جایی لنزها را به‌سادگی کنترل کنید.

در ادامه بررسی مشخصات گوشی آیفون 16 به برخی از کاربردهای عمومی دکمه چرخشی کنترل دوربین جدیدترین گوشی آیفون می‌پردازیم.

  1. با یک‌بار کلیک روی دکمه کنترل دوربین، دوربین راه‌اندازی می‌شود سپس با کلیک دوم سریعاً عکس گرفته می‌شود.
  2.  وقتی دوربین در حالت ویدئو قرار دارد می‌توان به‌راحتی با یکبار کلیک روی دکمه کنترل دوربین، شروع به ضبط فیلم کرد.
  3. می‌توان با لمس ملایم دکمه کنترل دوربین حالت زوم را برای بزرگ‌کردن یا کوچک‌کردن عکس‌ها فعال کرد.
  4. با فشاردادن و نگه‎داشتن دکمه کنترل دوربین به مدت 2 ثانیه می توان قابلیت جابه‌جایی لنزها را فعال کرد و دوربین دوم را برای انجام تنطیمات مربوطه باز کرد. بعد از باز کردن دوربین دوم می‌توان با لغزاندن این دکمه تنظیمات مربوطه را انتخاب و اعمال کرد.

قابلیت میکس صوتی:

پیرو موضوع معرفی آیفون 16، به یکی دیگر از ویژگی‌ها یا مشخصات گوشی آیفون 16 می‌پردازیم. این ویژگی، داشتن قابلیت میکس صوتی است. با استفاده از این قابلیت می توان با بهره گیری از هوش پیشرفته، نوع صداهای داخل ویدیو را پیش از ضبط شخصی سازی کرد و مطابق نظر شخصی تنظیم کرد. برای این کار سه گزینه پیش روی کاربر است: :

  • گزینه :In-frame با استفاده از این گزینه می‌توان صدای تمام افراد داخل فیلم یا حتی افرادی که خارج از کادر فیلم هستند را کنترل شخصی‌سازی کرد.
  • گزینه :Studio استفاده از این گزینه باعث می‌شود صداهای داخل ویدئو مانند صداهایی که در یک استودیوی مجهز ضبط شده است پخش شوند. این گزینه برای بلاگرها بسیار کاربردی است. این افراد با استفاده از این گزینه می‌توانند صداهای ضبط شده خود را به‌خوبی بهینه کنند.
  • گزینه Cinematic: استفاده از این گزینه باعث می‌شود صداهای ضبط شده داخل ویدئو مانند صداهای داخل فیلم‌ها، به‌صورت یکپارچه در بیایند.

دکمه اکشن:

آپشن دیگری که در بین مشخصات گوشی آیفون 16 به چشم می‌خورد وجود دکمه اکشن روی لبه سمت راست فریم این گوشی است. با استفاده از این دکمه می‌توان بدون اتلاف وقت و در سریع‌ترین حالت ممکن به تنظیمات عمومی گوشی مانند یادداشت صوتی، چراغ قوه، حالت بی‌صدا، زنگ هشدار یا تنطیماتی که مربوط به عملکرد روز و موقعیت مکانی هستند دست پیدا کرد و به راحتی تنطیمات مورد نظر را اعمال کرد.

پشتیبانی کردن از انواع هارد اکسترنال‌ها:

یکی از مهم‌ترین مشخصات گوشی آیفون 16 و حتی نسل های قبلی آن، این است که به دلیل پشتیبانی از رابط‌های usb2 و usb-c می توانند به‌راحتی با انواع هارد اکسترنال‌های موجود در بازار همخوانی داشته باشند.

این قابلیت مزیت بزرگی برای گوشی‌های نسل جدید آیفون محسوب می شود و تا حد زیادی در معرفی آیفون 16 مؤثر است. با توجه به این قابلیت کاربر در صورت نیاز به یک حافظه ذخیره‌سازی ثانویه به‌راحتی می تواند اقدام به خرید هارد اکسترنال متناسب با کار خود کند.

“فروشگاه آی تی پاژ معتبرترین مرکز خرید انواع حافظه و  هارد اکسترنال در مشهد”

افزایش طول عمر باطری:

ویژگی دیگری که در این بخش از معرفی آیفون 16 و بررسی مشخصاتش، به آن می پردازیم طول عمر باتری این گوشی است. پدیده جدید آیفون با پشتیبانی از رابط USB-C و USB2 علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست با کاهش مصرف برق، باعث افزایش طول عمر باتری و سرعت‌بخشیدن به عملکرد شارژ باتری نیز می‌شود. با این گوشی به راحتی می توانید یک ویدیوی 27 ساعته را بدون نگرانی بابت اتمام شارژ، پخش کرده و ببینید.

اتصال به ماهواره:

یکی دیگر از مشخصات گوشی آیفون 16 که این گوشی را از سایر گوشی های آیفون متمایز کرده است، قابلیت اتصال به ماهواره و ارسال پیام برای کمک در شرایط اضطراری است. با این قابلیت می توان در صورت نداشتن سیگنال به راحتی به ماهواره های SOS متصل شد و درخواست کمک کرد.

قیمت گوشی آیفون ۱۶

موضوع داغ دیگری که پس از بررسی مشخصات گوشی آیفون 16، با عرضه این محصول جدید از برند قدرتمند اپل، مورد بررسی قرار می‌گیرد قیمت فروش آن است. گوشی‌های آیفون از ابتدا قیمت بالاتری نسبت به برندهای دیگر داشتند و این تفاوت قیمت در قیمت گوشی آیفون ۱۶ نیز دیده می‌شود.

طبق قیمت‌گذاری‌های دیده شده در سایت رسمی اپل، قیمت گوشی آیفون ۱۶، برابر با 799 دلار می باشد. البته این قیمت با ورود این گوشی فول آپشن به ایران به طرز قابل توجهی تغییر پیدا خواهد کرد و با احتساب هزینه های مربوط به واردات کالا به کشور، ما در ایران باید مبلغ بالاتری برای خرید جدیدترین گوشی آیفون بپردازیم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره گوشی آیفون 16 روی عبارت لینک شده کلیک کنید تا به سایت رسمی شرکت اپل منتقل شوید.

 

مقایسه مشخصات گوشی آیفون 16 با مشخصات گوشی آیفون 16 پلاس

همان‌طور که در بخش معرفی آیفون 16 گفتیم، شرکت اپل در بدو تولید گوشی‌های نسل 16 خود، ابتدا دست به تولید و ساخت دو مدل گوشی در رده ساده تر به نام های گوشی آیفون 16 و گوشی آیفون 16 پلاس زد. سپس پس از مدتی از جدیدترین گوشی آیفون در مدل‌های پیشرفته‌تر و حرفه‌ای‌تر پرو و پرومکس رونمایی کرد.

در این بخش از مقاله می‌خواهیم شما را با تفاوت‌های اصلی مشخصات گوشی آیفون 16 و آیفون 16 پلاس آشنا کنیم.

پس از معرفی آیفون 16 ، باید بگوییم که گوشی‌های آیفون 16 و آیفون 16 پلاس در دسته گوشی‌هایی با آپشن‌های ساده تر قرار دارند و مانند گوشی‌های دسته پرو از قابلیت‌ها و توانایی‌های محدودتری برخوردارند. بر همین اساس تصمیم داریم در این بخش مشخصات دو گوشی اولیه از نسل 16 آیفون را با هم مقایسه کنیم.

اصلی‌ترین تفاوت گوشی آیفون 16 و آیفون 16 پلاس از قرار زیر است:

اندازه و وزن

اولین تفاوتی که در مشخصات گوشی آیفون 16 و گوشی آیفون 16 پلاس وجود دارد مربوط به ابعاد و وزن این دو گوشی است. گوشی آیفون 16 در ابعاد 71.6 میلیمتر در 147.6 میلیمتر ساخته شده است در صورتی که ابعاد گوشی آیفون 16 پلاس، برابر با 77.8 میلیمتر در 160.9 میلیمتر است.

مورد بعدی وزن این دو گوشی است. وزن گوشی آیفون 16، برابر 170 گرم و وزن گوشی آیفون 16 پلاس ، برابر با 199 گرم است.

تا اینجا مشخص شد که گوشی آیفون 16 پلاس از گوشی آیفون 16 بزرگ‌تر و سنگین‌تر است.

سایز صفحه‌نمایش

تفاوت دیگری که در مشخصات گوشی آیفون 16 و گوشی آیفون 16 پلاس دیده می‌شود، سایز صفحه‌نمایش این دو گوشی است. با توجه به اینکه گوشی آیفون 16 پلاس از گوشی آیفون 16 بزرگ‌تر است پس وجود تفاوت سایز در صفحه‌نمایش این دو گوشی، کاملاً طبیعی است. گوشی آیفون 16 پلاس دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی و گوشی آیفون 16 دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی است.

کیفیت تصویر

تفاوت دیگر این دوگوشی نامبرده، در کیفیت تصویر آن‌ها است. گوشی آیفون 16 پلاس دارای تصویری باکیفیت وضوح 2796 در 1290 پیکسل در 460 ppiو گوشی آیفون 16 دارای تصویری با رزولوشن 2556 در 1179 پیکسل در 460 ppiاست. این موضوع نشان می دهد که گوشی آیفون 16 پلاس حتی از لحاظ کیفیت تصویر نیز بر گوشی آیفون 16 برتری دارد.

d1af2c79e3c5f82c415a43bcb6d4c78c?s=96&d=mm&r=g در آی تی پاژ
نوشته شده توسط: afsaneh.m

2 دیدگاه

  1. محمدصادق رامشی 20 شهریور, 1403 در 10:25 ب.ظ - پاسخ

    مطلب کامل و جدیدی بود

    • afsaneh.m 22 شهریور, 1403 در 11:48 ق.ظ - پاسخ

      سلام دوست عزیز،ممنون از ابراز لطف و توجه شما، خوشحالیم از رضایتتون

دیدگاه خود را بنویسید