تشخیص اصل بودن اداپتور ۲۰ وات اپل

نحوه تشخیص اصل بودن اداپتور ۲۰ وات اپل (معرفی 6 روش مفید)

نویسنده: afsaneh.m

منتشر شده در 8 مهر, 1403

زمان مورد نیاز برای مطالعه 2 دقیقه

تشخیص اصل بودن اداپتور ۲۰ وات اپل از فیک آن، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین معضلاتی است که فروشندگان لوازم جانبی و کسانی که قصد خرید این آداپتور را دارند، با آن مواجه هستند.

قصد داریم برای رفع این معضل، در این مقاله، راهکارهایی را ارائه دهیم. با استناد به این راهکارها به‌راحتی خواهیم فهمید که چگونه اداپتور اصلی ایفون را تشخیص دهیم. برای این کار، کافی است به نکات ریزی که روی جعبه و بدنهٔ آداپتور موردنظر وجود دارد دقت کنید. در ادامه تک‌تک این نکات را به‌صورت جداگانه توضیح داده‌ایم.

 

برای آشنایی با آخرین گوشی معرفی شده توسط کمپانی اپل مقاله مشخصات گوشی آیفون 16 را بخوانید. 

 

راه‌های تشخیص اصل بودن اداپتور ۲۰ وات اپل از روی جعبه آن

روش تشخیص اداپتور اصل ایفون از روی جعبه

اولین روش تشخیص اداپتور اصل ایفون توجه به کاراکترهای روی جعبهٔ آن‌ها است. بررسی این پارامترها می‌تواند کمک بزرگی به تشخیص آداپتورهای اصل آیفون کند، این کاراکترها عبارت‌اند از:

 

1- طرح روی جعبهٔ آداپتور

اولین راه تشخیص اصل بودن اداپتور ۲۰ وات اپل، بررسی تصویر چاپ‌شدهٔ آداپتور بر روی جعبهٔ آن است. برای این منظور، پس از مطمئن شدن از وکیوم بودن محصول، ابتدا به تصویر چاپ شده روی جعبه نگاه کنید.

در تصویر چاپ شده روی جعبهٔ آداپتور اصلی اپل، مقداری برجستگی و فرورفتگی محسوس وجود دارد که حالتی سه‌بعدی به‌عکس می‌دهد و در نگاه اول جلوه‌ای طبیعی از یک آداپتور را القا می‌کند. ولی تصویرهایی که روی جعبه آداپتورهای فیک یا های‌کپی وجود دارد کاملاً مسطح است و به‌صورت دوبعدی چاپ شده است.

 

2- پارت‌نامبر چاپ شده در قسمت زیری جعبه

دومین راهکاری که به ما می‌آموزد چگونه اداپتور اصلی ایفون را تشخیص دهیم توجه به پارت‌نامبرهای درج‌شده روی جعبه است. روی جعبه تمام آداپتورهایی که به‌عنوان آداپتور شارژر آیفون تولید می‌شوند پارت‌نامبرهایی چاپ شده است که نشان‌دهنده مشخصات فنی و ویژگی‌های آن است. توجه به این پارت‌نامبرها می‌تواند راهی دیگر برای تشخیص اصل بودن اداپتور ۲۰ وات اپل به‌حساب بیاید.

به‌طورکلی فونت پارت‌نامبرهای چاپ‌شده روی جعبه آداپتورهای فیک یا های‌کپی دارای اندازه‌ای بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از حد معمول است و به حدی بی‌کیفیت است که خوانایی را دچار مشکل می‌کند در مقابل، فونت پارت‌نامبرهای روی جعبه آداپتورهای اورجینال یا اصل آیفون اندازه‌ای متعادل دارد و از خوانایی بسیار عالی و کیفیت چاپ بالایی برخوردار است.

 

3- شبرنگ شدن لیبل پشت جعبه آداپتور بر اثر تابش نور UV

سومین روش تشخیص اداپتور اصل ایفون که این راه را برای ما راحت می‌کند توجه به لیبل سبزرنگ درج شده روی برچسب وکیوم جعبه است. این لیبل در قسمت پشت جعبه و روی برچسب وکیوم آن قرار دارد.

لیبل جعبه آداپتورهای اصل وقتی در معرض تابش نور UV قرار می‌گیرند به حالت شبرنگ درمی‌آیند؛ بنابراین اگر پس از تابش نور هیچ حالت درخشندگی در لیبل‌ها مشاهده نکردید به طور یقین با آداپتورهای فیک یا های‌کپی مواجه هستید.

تشخیص اصل بودن اداپتور ۲۰ وات اپل از روی لیبل شبرنگ، بهترین و مطمئن‌ترین روش در میان روش‌های گفته شده است.

 

راه‌های تشخیص اصل بودن اداپتور ۲۰ وات اپل از روی بدنه آداپتور

چگونه اداپتور اصلی ایفون را تشخیص دهیم

علاوه بر پارامترهایی که روی جعبه آداپتورها درج شده است، روی بدنه آن‌ها نیز مشخصه‌هایی وجود دارد که به ما خواهد گفت که چگونه اداپتور اصلی ایفون را تشخیص دهیم. در ادامه این موارد را با هم یاد خواهیم گرفت.

  1.  داخل آداپتور (پشت دوشاخه متحرک فلزی شارژر) بخشی وجود دارد که در آن تعدادی پارت‌نامبر حک شده است. در آداپتورهای اورجینال این پارت‌نامبرها با پارت‌نامبرهای چاپ‌شده روی جعبه تطابق دارد. اگر پس از بررسی این مورد مطابقت مربوط به پارت‌نامبرها را مشاهده نکردید بدانید که آداپتوری که در اختیار دارید فیک یا های‌کپی است.
  2. تعداد پین‌های موجود در درگاه خروجی آداپتور دومین روش تشخیص اداپتور اصل ایفون از روی بدنه آن است. در آداپتورهای فیک یا کپی تنها شش پین در پرت خروجی قرار دارد درصورتی‌که در آداپتورهای اورجینال یا اصل آیفون تعداد 12 پین در این پرت‌ها دیده می‌شود.
  3. رنگ بخش فلزی دوشاخه متحرک یا فنری آداپتورهای موردبحث، سومین مورد در این بخش است که به ما کمک می‌کند تا بدانیم چگونه اداپتور اصلی ایفون را تشخیص دهیم. طبق گفته افراد متخصص، بخش فلزی دوشاخه آداپتورهای اصل آیفون از بخش فلزی دوشاخه فنری آداپتورهای فیک تیره‌تر یا پررنگ‌تر است.

 

کلام آخر

امروزه آداپتورهای فیک یا های‌کپی فراوانی در بازار لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند پیدا می‌شود. راه‌های زیادی نیز برای تشخیص اصل بودن اداپتور ۲۰ وات اپل وجود دارد. ما در این مقاله به چند نمونه از کارآمدترین راهکارها اشاره کردیم و گفتیم که باید چگونه اداپتور اصلی ایفون را تشخیص دهیم. با کمک این موارد می‌توانید به‌راحتی در زمان خرید، آداپتور فیک را از آداپتور اصل تشخیص دهید.

علی‌رغم موارد گفته شده باز هم این امکان وجود دارد که در زمان خرید آداپتور آیفون، در تشخیص اصل بودن اداپتور ۲۰ وات اپل دچار مشکل شوید؛ بنابراین توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از ایجاد هرگونه مشکل در زمان خرید، به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید و پیش از خرید از فروشندگان متخصص و معتبر آن‌ها مشاوره و راهنمایی بخواهید.

در فروشگاه اینترنتی ما می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین لوازم جانبی مربوط به گوشی و لپ‌تاپ را پیدا کنید. شارژر یا آداپتورهای اصل آیفون نیز بخشی از محصولات ارائه شده فروشگاه آی ‌تی پاژ هستند. برای مشاهده، استعلام قیمت و خرید شارژرهای اپل می‌توانید روی عبارت لینک شده کلیک کنید و وارد فروشگاه ما شوید.

d1af2c79e3c5f82c415a43bcb6d4c78c?s=96&d=mm&r=g در آی تی پاژ
نوشته شده توسط: afsaneh.m

دیدگاه خود را بنویسید